fbpx

כל המוצרים בכשרות הרבנות צהר

בחושה נוגט עם צ׳אנקים של שוקולד לבן

בניגוד למה שהרבה חושבים, הנוגט הוא לא רק כינוי לממרח אגוזי הלוז שכולנו מכירים, אלא בעצם שם כולל ורחב למשפחה של ממתקים המיוצרים מאגוזים קלויים שונים בשילוב סוכר או דבש. נהוג להתייחס ל-3 סוגים עיקריים של נוגט: נוגט לבן, נוגט חום ונוגט וינאי או גרמני. הנוגט הלבן רך יותר וכולל אגוזים, חלבון ביצה מוקצף ודבש. הנוגט החום עשוי מסוכר מקורמל ואגוזים והוא בעל מרקם קשה ופריך יותר (בצרפת הוא מכונה ״נוגטין״). הנוגט הוינאי או הגרמני, הוא בעצם פרלין של אגוזים ושוקולד ונמכר לרוב כחומר גלם לקונדיטוריות.
במתכון הזה השתמשתי בנוגטין, שזה הנוגט החום וניתן להשיג אותו כמעט בכל חנות קונדיטוריה מתמחה. במידה ולא הצלחתם, ישנם ממרחים טבעיים רבים וטובים שעשויים מאגוזי לוז בסופרים הקרובים לביתכם שיוכלו לשמש כתחליף מצוין. ועכשיו, עם כל הכבוד לנוגט ולסיפור סביבו, הוא לא המרכז פה, אלא העוגה הזו – האפייה היחסית ארוכה של העוגה מקנה לה פריכות מדהימה בחלקה החיצוני, אך עדיין משאירה את ה״בפנוכו״ שלה רך ולח בזכות השמנת החמוצה והצ׳אנקים של השוקולד הלבן שהוספנו לה.

מצרכים ל-2 תבניות פס בגודל 8X20

למלית העוגה
180 גרם חמאה
300 גרם סוכר חום כהה
2 ביצים
50 גרם שמן קנולה
250 גרם שמנת חמוצה
200 גרם מחית נוגט
200 גרם קמח לבן
½ כפית אבקת אפייה
½ כפית סודה לשתייה
½ כפית מלח שולחן
180 גרם אגוזי לוז חתוכים גס
200 גרם שוקולד לבן חתוך/שבור גס

לגנאש הנוגט
150 מ״ל שמנת מתוקה
200 גרם שוקולד לבן
50 גרם מחית נוגט
50 גרם שברי אגוזי לוז

אופן ההכנה

  1. נחמם את התנור ל-170 מעלות ומכינים את התבניות עם נייר האפייה בתוכן.
  2. נקציף את הביצים והסוכר במיקסר עם וו גיטרה, עד שמתקבלת תערובת תפוחה ובהירה.
  3. נוסיף את מחית הנוגט עד לאיחודה במלית התפוחה.
  4. כעת נוסיף את הקמח, המלח, הסודה לשתייה, אבקת האפייה ואגוזי הלוז וניתן למיקסר לערבב אותם במלית הנוגט, עד שמתקבלת מלית אחידה.
  5. נקפל למלית העוגה 200 גרם שוקולד לבן חתוך גס, כדי שנוכל לקבל צ׳אנקים יפים בתוך העוגה שלנו. 
  6. במידה ואתם משתמשים בפצפוצי שוקולד ובא לכם ליצור צ׳אנקים של שוקולד לבן, אז המיסו את השוקולד הלבן במיקסר בפולסים קצרים, רדדו אותו לעובי הרצוי בין שתי ניירות אפייה, הכניסו למקפיא להתייצבות מוחלטת ואז תשברו צ׳אנקים שלו עם הידיים.  
  7. להרכבת העוגה: נמלא חצי מהתבניות במלית עוגת הנוגט, נפזר מעט מחית נוגט עם כפית  בתוך התבניות וממלאים את החצי השני של התבנית עם שארית המלית של העוגה. את הצ׳אנקים של השוקולד הלבן נטמיע באקראיות לתוך מלית העוגה.
  8. נכניס את העוגות לתנור החם ל-55 דקות, או עד שנועצים קיסם במרכז העוגה והוא יוצא יבש או עם מעט פירורים. לאחר שהעוגה מוכנה, ניתן לה להתקרר בטמפרטורת החדר.
  9. השלב הבא הוא בגדר המלצה חמה – אני מאוד אוהב לעטוף את העוגה הזו בגנאש שוקולד ונוגט עם שברי אגוזי לוז. נערבב את השוקולד הלבן, השמנת המתוקה ומחית הנוגט במיקרו בפולסים קצרים, שלא ישרפו, ומערבבים היטב לגנאש חלק ואחיד. נוסיף את אגוזי הלוז השבורים.
  10. נניח את עוגות הנוגט על רשת אפייה עם הגבהה ומתחת נשים נייר אפייה. נפזר את גנאש הנוגט מעל העוגות שלנו כך שהוא יכסה את כל כולן. אם יש צורך לתקן עם פלטה או מרית עם מדרגה אז אפשר.
  11. ניתן לגנאש לנזול כ-5 דקות ואז עם סכין ארוכה או מרית ארוכה נרים את העוגה ונניח בכלי ההגשה. את העוגה עצמה, אם הצלחתם שלא לסיים אותה באותו הרגע, נשמור במקרר עד הביס הבא.

some more recipes

הצטרפו לסדנאות שלנו

אני מזמין אתכם להצטרף לסדנאות אפייה מקצועיות וחוויתיית
אצלי בחנות וביחד ללמוד את טכניקות להכנת שלל קינוחים.

celebration!

דילוג לתוכן