fbpx

כל המוצרים בכשרות הרבנות צהר

בחושה עם משמשים צלויים ושברי פיסטוק

בתקופה האחרונה הטירוף סביב העבודה הביא איתו גם סוג של אוברדוז מהאינסטגרם. הרגשתי שאני קצת צריך להיות פה פחות, לפחות מקצועית הרגשתי שיש לי פחות מוטיבציה לטפטף את העוגות. לא נורא, אז יהיו פחות הזמנות, גם זה חשוב לפעמים. אבל מטבע הדברים, אחרי ירידה יש עליה וקצת חזר לי החשק לאפות. הרגשתי שבא לי לאפות סתם בשביל הכיף וגם אחרי הרבה זמן שזה לא קרה רציתי להביא משהו חדש לארוחת הערב לחברים. כי למרות שהם קהל לגמרי שבוי, בתכלס זה הכי כיף לראות אותם מתענגים.
אז לענייננו – עוגת הפיסטוקים והמשמשים הצלויים ברום, יצאה באמת מדהימה ואם עדיין לא טעמתם עוגה בחושה חמימה עם קצפת מתוקה וקרירה מעל, אז רוצו לנסות אותה, כי מדובר בבחושה בלתי נשכחת.

מצרכים ל-2 תבניות פס בגודל 8X20

למשמשים הצלויים
5 משמשים טריים חתוכים לחצאים
חצי כוס רום כהה או וויסקי
4 כפות סוכר 

למלית העוגה
180 גרם חמאה
300 גרם סוכר חום דמררה
2 ביצים
4 כפות רום כהה או וויסקי
6 כפות שמן קנולה
200 גרם שמנת חמוצה (גביע אחד)
200 גרם קמח לבן
½ כפית אבקת אפייה
½ כפית סודה לשתייה
½ כפית מלח שולחן
120 גרם מחית פיסטוק טבעית

להגשה:
250 מ״ל שמנת מתוקה
4 כפות סוכר לבן

אופן ההכנה

 

  1. נחמם את התנור ל-170 מעלות, ונשים נייר אפייה בתוך התבניות. כעת נתחיל בהכנת המשמשים.
  2. נחתוך את המשמשים לשני חצאים, נזרוק את הגלעין ונעביר את החצאים לתבנית פיירקס עם חצי כוס רום כהה או וויסקי (מה שתבחרו) ונזרה סוכר לבן על פני המשמשים. 
  3. את התבנית נכסה בנייר אלומיניום ונכניס לתנור החם ל-10 דקות. לאחר 10 דקות נוריד את נייר הכסף ונכניס את התבנית עם המשמשים בחזרה לתנור ל-10 דקות נוספות עד לצלייתם ולקבלת גוון שזוף.
  4. בזמן שהמשמשים בתנור, נתחיל בהכנת עוגת הפיסטוק. בקערת מיקסר עם וו גיטרה נקציף את החמאה והסוכר החום עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה.
  5. נחליש את המיקסר למהירות המינימאלית ונוסיף לתערובת התפוחה את הביצים, הרום הכהה או הוויסקי ואת שמן הקנולה. לאחר שכל החומרים התאחדו נוסיף גם את השמנת החמוצה.
  6. כעת, נוסיף לתערובת המאוחדת את כל המרכיבים היבשים הקמח הלבן, אבקת האפייה, המלח ואת מחית הפיסטוק הטבעית.
  7. נמלא רבע מהתבנית בתערובת עוגת הפיסטוק ונסדר מעליה קומה של חצאי משמשים צלויים. נכסה את המשמשים בשכבה נוספת של תערובת עוגת הפיסטוק. נניח שכבה נוספת של משמשים צלויים ונכסה אותם בעוד קצת מתערובת עוגת הפיסטוק.
  8. נכניס את העוגה לתנור החם ל-45 דקות, או עד שנועצים קיסם במרכז העוגה והוא יוצא יבש או עם מעט פירורים. לאחר שהעוגה מוכנה, ניתן לה להתקרר בטמפרטורת החדר, עד להגשתה.
  9. הוספת הקצפת היא כמובן בגדר המלצה כי העוגה מושלמת גם לבדה, אבל זו המלצה חמה – מקציפים את השמנת המתוקה עם הסוכר הלבן עד לקבלת קצפת חלקה. 
  10. נגיד חתיכת עוגה בטמפרטורת החדר עם מעט קצפת קרירה.

some more recipes

הצטרפו לסדנאות שלנו

אני מזמין אתכם להצטרף לסדנאות אפייה מקצועיות וחוויתיית
אצלי בחנות וביחד ללמוד את טכניקות להכנת שלל קינוחים.

celebration!

דילוג לתוכן